Home Economie În urma unui studiu de piață național, Transavia anunță tendințele consumului de carne de pasăre în România

În urma unui studiu de piață național, Transavia anunță tendințele consumului de carne de pasăre în România

by B24
1693 views

Transavia, cel mai mare producător de carne de pui din România şi una dintre cele mai reputate afaceri de familie, lansează rezultatele unui studiu de piaţă naţional prin care şi-a propus să analizeze obiceiurile românilor în ceea ce priveşte consumul de carne de pui.

 

 

 

 

 

 

 

 

Studiul a fost efectuat în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă iSense Solutions pe un eşantion de 520 de persoane, bărbaţi şi femei cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, care obişnuiesc să gătească cel puţin o dată pe săptămână.

Datele studiului relevă tendinţele actuale de consum pentru carnea de pasăre, o perspectivă a evoluţiei pieţei, dar şi topul celor mai populare reţete cu carne de pui gătite de români.

„Ne bucurăm că în urma acestui studiu brandul nostru premium Fragedo este în continuare pe primul loc în preferinţele de consum ale românilor. Acest lucru reprezintă o reconfirmare a activităţii pe care o realizăm cu aceeaşi pasiune şi dăruire de peste 25 de ani. La Transavia, calitatea reprezintă un principiu de bază, întrucât ne dorim să le oferim românilor cea mai bună carne de pui, ce respectă toate standardele impuse pentru siguranţa alimentară. Încrederea consumatorilor în produsele noastre ne încurajează să păstrăm tradiţia lucrurilor făcute exact aşa cum trebuie, de la bob la furculiţă, printr-un model de business integrat, bazat pe transparenţă şi exigenţa calităţii.”, declară Ioan Popa, Director General Transavia.

 

Rezultatele studiului plasează carnea de pui în topul preferinţelor românilor. Astfel, în ceea ce priveşte tipurile de carne consumate cel mai des, carnea de pui este pe primul loc, 7 din 10 români susţinând că o utilizează pentru pregătirea meselor de mai multe ori pe săptămână. Totodată, 95% dintre persoanele care gătesc cel puţin săptămânal consumă acest tip de carne.

Hypermarketurile şi supermarketurile rămân cele mai frecventate locuri de unde românii aleg să cumpere carnea de pui (77%), în timp ce magazinele fizice specializate (49%) şi magazinele alimentare obişnuite (46%) sunt preferate de un număr mult mai mic de persoane.

Totodată, 94% dintre români preferă să cumpere carne proaspătă refrigerată în detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format în special din tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani.

Motivând alegerea frecventă a cărnii de pui în alimentaţia lor, românii susţin că aceasta este un aliment care se găteşte uşor (71%), are gust bun ( 62%) şi este o carne slabă, cu puţine calorii (57%). Cei mai mulţi dintre români asociază acest tip de carne cu aportul caloric scăzut, conţinutul mic de grăsimi şi viaţa sănătoasă. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogată în vitamine.

Tipurile de carne de pui utilizate cel mai des în bucătăriile românilor sunt pieptul de pui (82%), pulpele superioare de pui (77%) şi pulpele inferioare de pui (72%), însă şi alte categorii precum ficăţeii, aripioarele şi pipotele sunt pe placul acestora. Modalitatea prin care aceştia preferă să le gătească frecvent sunt la cuptor (81%), în mâncare (75%) şi la grătar (68%).

Studiul Transavia mai scoate în evidenţă şi o serie de date interesante despre felul în care gătesc românii carnea de pui, de unde se informează şi ce reţete sunt în topul preferinţelor lor.

Un procent de 93% dintre respondenţi, persoane care gătesc săptămânal, au ales pieptul de pui la grătar ca fiind cea mai des gătită reţetă de pui în gospodărie. Pe locul doi este şniţelul de pui, cu o diferenţă de doar un procent. Românii şi-au exprimat de asemenea o preferinţă crescută pentru tocăniţa de pui (91%), ciorba de pui cu tăiţei (88%) şi supa de pui cu găluşte (88%). Lista continuă cu o serie de alte reţete de pui, precum pui cu orez, ficăţei de pui la tigaie, pulpe de pui cu legume la cuptor, friptură de pui cu mujdei şi mămăligă, salată beuf cu carne de pui sau mâncare de mazăre cu pui.

În top trei reţete cu carne de pui gătite cel mai des pentru copii, şniţelul de pui este prima alegere a românilor, 82% dintre participanţii la studiu declarând că pregătesc această reţetă pentru cei mici. A doua cea mai gătită reţetă este ciorba de pui cu tăiţei (78%), iar supa de pui cu găluşte reprezintă a treia alegere a românilor pentru mesele copiilor.

81% dintre consumatorii de carne de pui susţin ca au aflat reţetele pe care le pregătesc de la membrii familiei (mame, bunici), iar 57% dintre aceştia au ca sursă de inspiraţie mediul online, site-uri specializate sau bloguri.

Românii sunt deschişi şi către bucătăriile internaţionale, iar cea mai apreciată este bucătăria italiană (68%), urmată de cea grecească (37%) şi cea franţuzească (36%).

Studiul efectuat de Transavia aduce o perspectivă de actualitate asupra obiceiurilor culinare si de consum ale românilor, dar si asupra pieţei cărnii de pui, care a crescut în mod constant în ultimii ani.

Transavia are o producţie anuală de peste 70.000 de tone de carne de pui şi dispune de 314 hale în 24 ferme de creştere a păsărilor, 4 ferme vegetale, o fabrică de nutreţuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generaţie şi o fabrică de procesare a cărnii. 15% din producţia anuală a companiei merge pe piaţa de export, în mai multe ţări europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania şi Croaţia.

Pentru mai multe informaţii despre produsele Transavia, puteţi accesa site-ul www.transavia.ro sau pagina de Facebook Transavia. Well Made in Romania.

Despre Transavia

Transavia este unul dintre cele mai reputate business-uri de familie româneşti, cu o experienţă de peste 25 de ani pe piaţă, timp în care a devenit liderul local al industriei de carne de pui. Companie cu capital 100% românesc, Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical pentru a oferi cel mai bun standard de alimentaţie consumatorilor români şi de pretutindeni. Deschiderea permanentă spre inovaţie în business a contribuit la succesul de care Transavia se bucură astăzi, clasându-se în topul celor mai valoroase companii din România. Calitatea produselor, precum şi performanţele atinse, au adus companiei Transavia titlul onorific de Furnizor al Casei Regale a României în anul 2006, precum şi o serie de premii naţionale şi internaţionale. În prezent, Transavia are peste 2000 de angajaţi, 314 hale în 24 ferme de creştere a păsărilor şi 4 ferme de producţie vegetală, o fabrică de nutreţuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generaţie şi o fabrică de procesare a cărnii. Fermele Transavia sunt localizate în 8 judeţe din România, în Alba, Cluj, Sibiu, Braşov, Timiş, Mureş, Harghita şi Caraş Severin, unde anual se produc peste 70.000 de tone de carne de pui. Produsele companiei se ridică la cele mai înalte standarde de calitate şi sunt prezente în majoritatea lanţurilor de retail modern prin brandurile Fragedo şi Papane. 15% din producţia anuală a companiei merge pe piaţa de export, în mai multe ţări europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania şi Croaţia.

sursa: Transavia

You may also like