Fiecare pare să înţeleagă diferit noţiunea de „meditaţii”, lucru uşor de observat mai ales acum după rezultatele de la examenul de bacalaureat. În timp ce unii condamnă această modalitate de aprofundare a noţiunilor predate deja la clasă unii se aşteaptă ca prin intermediul lor să devină masteranzi în domeniu fără niciun alt efort.
BAC-ul suţinut în acest an de absolvenţii de liceu a fost cu siguranţă tratat mai superficial decât era normal, rezultatele la nivel naţional fiind cele mai relevante.Unii elevi au făcut tot ce au crezut că este necesar pentru a fi pregătiţi în vederea înfruntării examenului vieţii. Din listă nu puteau lipsi meditaţiile în care mulţi şi-au pus toate speranţele. Dar sunt oare aceste câteva ore în plus cruciale în lupta cu monstru numit „examen de bacalaureat” ?
„Dacă nu luam meditaţii nu cred că luam peste 6 la matematică. Aşa am luat 7.35 dar potenţialu era de 8.5-9, doar că am fost neatent şi am greşit nişte calcule. Ştiu sigur că puteam mult mai mult dar am fost neatent. Chiar şi aşa, pe lângă meditaţii trebuie să munceşti şi acasă pe cont propriu. La ore mergeam în fiecare zi şi asta s-a văzut.” Aşa sună declaraţia unui absolvent de la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” care recunoaşte că meditaţiile nu îţi garantează nota de trecere la bacalaureat.
Profesorul care s-a ocupat de acest elev este cu adevărat un caz mai rar întâlnit: Ioniţă Dorin meditează elevi şi la sfârşitul fiecărei şedinţe dă chitanţă pentru suma plătită. Cum vede el rezultatele pe care presa le-a tot etichetat ca fiind dezastruoase?
„Nereuşita lor reflectă ce se întâmplă la clase. Un elev care a scris tot anul cinci pagini nu poate scrie zece pagini la examen. Am avut sute de copii la meditaţii şi caietele lor spun totul. Luaţi caietele şi vedeţi ce au în ele, nu mai vorbiţi atât de generalist. E ca şi cum ai merge la doctor cu dureri de cap şi el te ia la grămadă cu toţi cei care mai au astfel de dureri. Ei se prezintă la BAC şi în patru ani s-au pregătit cu două blitzuri pe telefon şi pe aparat. De fapt, din cei 40 % câţi au fost admişi trei sferturi au copiat, procentajul corect e de 10 %.”
Rezultatele domnului profesor sunt şi ele pe măsură: „Din câţi elevi am avut şi vin câte 15 în fiecare zi, cei care au fost consecvenţi au luat toţi BAC-ul. Nu există elev care să aibă caiet de clasă, caiet cu teme şi caiet de pregătire şi să nu ia examenul! ”
Care este secretul succesului? Într-un material amplu care va fi publicat mâine veţi putea afla cum decurg orele pe care le ţine un fost profesor în Bucureşti care deşi nu mai face parte din sistemul de învăţământ, pregăteşte în fiecare an elevi care iau examenul la matematică fără emoţii.
foto: stafie.blogspot.com